30 things you (maybe) don´t know about me

 
Jag har sedan flera år tillbaka haft en stark känsla av att jag kommer dö i en bilolycka. Och jag känner så fortfarande. Sjukt obehagligt.
 
Jag älskar fantasy, böcker, filmer- allt ska vara fantasy.
 
Jag är så fashinerad av grekisk mytologi och kan på min fritid sitta och läsa om de grekiska gudarna och gudinnorna osv. Och jag älskar självklart filmer om grekiska gudar.
 
Jag är jätte rädd för smärta trots att jag har en jätte hög smärttröskel. 
 
Jag är helt självlärd i Photoshop. Jag fick det när jag var 13 år för att jag skulle kunna rita i det och sedan dess har jag alltid hållt på med det.
 
När jag var liten var jag så rädd för kor. Så fort pappa muade så började jag gråta.
 
Det jag är mest nöjd med på min kropp är mitt tjocka hår.
 
Jag har jätte lätt att förlåta folk.
 
Ibland tror jag att jag är ämnad för något större...
 
Jag har vart mörkrädd sedan jagg var en liten bebis och jag är fortfarande det idag. 
 
Jag har aldrig sovit helt ensam hemma.
 
Jag kommer in i perioder där jag slutar läsa bloggar helt bara för jag får prestationsångest. 
 
80% av mina drömmar består av att jag eller någon i min familj blir jagad av en björn. Jag vaknar självklart alltid precis innan björnen sätter tänderna i oss.
 
Jag är en riktig känslomänniska. Jag gråter hur lätt som helst, kan bli hur förbannad som helst, men när jag är glad så finns det ingen lyckligare person i hela världen än mig. 
 
Jag är fruktansvärt dålig på överraskningar. Det kan vara presenter, julklappar, överraskningsfester, osv. Jag blir helt enkelt så ivrig på att se personens reaktion att jag råkar avslöja mig. Och jag går och tjatar om det 24 timmar om dygnet tills dagen D är framme. Jag tjatade så mycket inför min syrras 18-årsdag där hon fick ett Anastasia Contour Kit som hon önskat sig i hundra år, tills att hon vart riktigt less på mig. Jag köpte ett likadant till mig själv samma dag så jag gjorde henne avundsjuk, lurade henne att jag köpt något helt annat som hon inte önskat sig, jag tjatade på att hon skulle öppna det på en gång, osv osv. Jag vill bara att överraskningen ska bli så stor och oväntad att jag istället oftast för säger mig...
 
Jag är väldigt duktig på att ta mig an för mycket saker och utmaningar på samma gång bara för att jag har väldigt svårt att säga nej.
 
Många tror att jag är en RIKTIG slösa som bara slänger bort pengar på onödiga saker. Men i själva verket är jag duktig på att spara undan varje månad. Jag är väldigt duktig på att betala för mig själv och snyltar gärna inte på andra. Det är viktigt för mig att kunna stå helt själv på egna ben.
 
Min drömväska just nu är en Chanel Boybag. Vill haaaaaa...
 
En annan dröm är att bo i en lägenhet mitt i New York. Jag vill bo mitt i pulsen. Jag vill jobba, tjäna pengar och skapa en karriär och jag känner att New York har så mycket mer möjligheter att ge. 
 
I gymnasiet var jag väldigt anti mot feminism. Jag var opåläst och okunnig och jag tyckte det kändes som det hade gått över styr. Att världens viktigaste problem inte var att kvinnor ska tjäna lika mycket som män eller att vi ska få gå med orakade armhålor. För det trodde jag feminism innebar. Men idag är jag inte lika trögsynt. Jag är en stolt feminist som är så trött på att kvinnor världen över trycks ner VARJE dag. 
 
Jag kan inte laga mat. Det jag kan laga är makaroner och färdiglagade köttbullar och koka ägg, typ. Det finns inget tråkigare än att stå vid spisen i osande ångor i flera timmar.
 
Att bli falskt anklagad är bland det värsta som finns. Det kan verkligen förstöra hela min dag.
 
När jag blir riktigt riktigt arg så börjar jag gråta. Jag hatar det! Känner mig så svag när jag egentligen känner mig redo för fight.
 
Jag började inte dricka alkohol först än jag var 18 år gammal. Jag var otroligt anti och blev super besviken på mina vänner som drack. 
 
Tvåan i gymnasiet var en av de tuffaste tiderna i mitt liv. Jag gick miste om en kusin, jag gick in i väggen och allting var super jobbigt. Jag kunde vara på gymmet med en kompis och må bra till att från ingenstans börja gråta och fick ringa Marcus så han kunde hämta mig. Det var så sorgligt för jag var ändå bara 18 (?) år.
 
Jag har ganska många ärr i mitt ansikte. 5 stycken närmare sagt tror jag. Två i pannan. Ett av dem fick jag när jag var liten och dansade för mamma inne på toaletten i min nya klänning och lackskor som hon precis köpt till mig. Jag gjorde en piruett, halkade med de hala sulorna på skorna och slog huvudet rakt i tröskeln. Sedan har jag två vid mitt högeröga och ett vid mitt vänsteröga. Jag var oförsiktig som barn.
 
Jag har nog ingen riktig super talang nu när jag tänker efter. Så tråkigt! Jag skulle vilja vara bäst på någonting!
 
Jag blir nästan aldrig starstrucked när jag ser en kändis och om jag ska prata med dem brukar jag hålla mig väldigt cool. Jag tänker att de är vilken person som helst även fast jag vet att de inte är det, haha. Okej om jag gick rätt in i Kim K så hade jag nog satt tungan i halsen.
 
Vi brukar skämta i familjen att jag är sonen mamma aldrig fick eftersom jag är den mest tekniska och händiga av oss. Det är alltid jag som får fixa när någon apparat lägger av eller bygga ihop möbler när vi vart på IKEA.
 
Det som oftast sätter käppar i mina hjul är andras åsikter. Jag bryr mig väldigt mycket om vad andra tycker och tänker. Detta trots att jag har en otroligt bra självkänsla och ett bra självförtroende. Jag vill inte göra något som blir halvdant eller dåligt. Om jag ska göra något ska det bli bra, riktigt bra!
 
Fick ni veta något nytt om mig? ;-) Puss!
1
ISA

vad kul att få läsa detta, jävligt otäckt med punkt ett dock :O