EMMA VIKSTRÖM

 
Hej mina vänner! Kul att ni hittade hit till min blogg. Några kanske är nya och några av er är säkert gamla godingar jag känt länge också. Hur som helst tänkte jag berätta lite om vem jag är, för er som inte redan vet förstås.
 
Jag heter Emma Vikström, är född 1995 och bor i Stockholm. På fritiden rider jag och jobbar. Sedan har jag ett brinnande intresse för mode, vilket ni säkert redan har märkt eftersom jag till största delen skriver om just MODE. Så länge jag kan minnas har jag alltid haft ögonen för kläder.
 
Som person är jag något bipolär- för mig är det full rulle kanelbulle eller så är jag helt off, på allting. Men jag tror jag börjar växa ifrån det nu, haha skönt det! Annars är jag en go' och glad tjej, oftast positiv men realistisk. Dessutom har jag en väldigt stark livskraft eller vad man ska kalla det. Jag älskar livet och vill helst leva tills jag blir tvåhundra år gammal. Fram tills jag blev 19 år gammal hade jag ingen aning om vad jag ville bli eller vad jag ville göra med mitt liv. Efter gymnasiet bestämde jag mig för att satsa på modebranchen. Det är där jag känner att jag hör hemma och det är det jag vill jobba med. Största drömmen är att bli moderedaktör på en modetidning och vid sidan av skulle jag vilja driva en modeblogg som ska finnas till för andra människor att hämta inspiration från. Jag älskar verkligen att inspirera, och att bli inspirerad av andra dessutom! Andra mål och drömmar är också att skriva en egen bok- dels för att jag själv älskar att läsa böcker och dels för att det verkar så HÄFTIGT! Jag skulle också vilja sammarbeta med en klädkedja där jag kan på chansen att släppa en egen liten mini-kollektion. Sedan har jag också andra drömmar utöver min framtida karriär (hehe) och det är att se så många nya platser i världen som möjligt, se världens sju nya underverk, köpa en egen Chanel-väska, och så vidare, ni fattar!
 
Min blogg är värd att läsa och följa för jag tror att många kan känna igen sig i mitt liv. Alltså att man kan vara modeintresserad, vara trendig, leva ett underbart liv, etc, utan att behöva lägga ner tusentals kronor på dyra märkeskläder eller luncher. Dessutom ger jag mycket "budget" tips, så man slipper handla upp hela sitt studiebidrag på ett plagg utan att man kan invistera i billiga men urläckra plagg från vanliga butiker som exempelvis H&M. Det måste inte vara Givenchy, Acne eller Isabel Marant för att man ska vara trendig!
Genom mina outfitbilder vill jag inspirera läsarna till att våga prova nya kombinationer. Få er att tänka i nya banor, utanför ramarna.
 
Och till sist driver jag den här bloggen för min egen skull. För jag ser det som en start in i det liv jag drömmer om. Och ni mina kära läsare är en stor hjälp på vägen. Så tack för att ni läser min blogg! ♥