Recept- Smoothie & Chiapudding



Det är roligt att testa olika nya recept på smoothies. Min favorit är definitivt den här som jag gjorde idag som bestod mycket av banan, kokosvatten och blåbär. Blåbär brukar jag alltid ha i mina juicer och smoothies, i större eller i mindra mängder, eftersom blåbär innehåller mycket vitaminer och antioxidanter som motverkar hjärt- och kärlsjukdomar. Jag gillar även att toppa min chiapudding med blåbär. Chiapudding är för övrigt ett bra tips på frukost eller mellanmål, jag tycker man håller sig mätt på det hyfsat länge. Jag blandar chiafröna med soyamjölk (skrev fel på översta bilden, men det går att använda havremjölk eller mandelmjölk också!) och ställer in det i kylskåpet. Efter en kvart rör jag runt i glaset för att alla chiafrön inte ska hamna på bottnen. Sedan låter jag det stå under natten så har jag färdig frukost dagen efter. Super enkelt och nyttigt!