Mina bästa skönhetstips inför sommaren



Tycker inte ni att det är mycket lättare att ta hand om sig sjäv när sommaren kommer? Så jag tänkte dela med mig utav mina bästa skönhetstips till er som jag oftast använder mig utav under sommrarna.

1. Skrubba kroppen någon gång i veckan för att få bort döda hudceller och inåtväxta hårsäckar. Jag tycker också att solbrännan "fäster" bättre på huden och blir mer jämn. Använd er av en bra kroppskrubb är också viktigt tycker jag. Jag ska tipsa er om min favorit just nu i ett inlägg som kommer upp lite senare idag!
 
2. Återfukta kroppen. Jag älskar len och återfuktad hud. Så under sommrarna smörjer jag in mig typ hela tiden med min favoritbodylotion från Clarins.
 
3. Absolut Torr är min lifesaver på sommaren. Alla svettas när det är varmt ute (no shit Sherlock) men Absolut Torr gör att man håller sig helt torr under armarna under en längre tid. Den brukar jag använda en gång innan jag går och lägger mig och så håller jag mig torr och fräsch under den kommande veckan.
 
4. Solkräm. Så viktigt, dels för att det inte är bra att bränna sig och dels är det inte speciellt snyggt och skönt att vara solbränd heller. Jag blir mer och mer noggrann med att använda solkräm.
 
5. Om man är en sådan som mig som oftast fyller i ögonbrynen så rekomenderar jag att man färgar ögonbrynen inför sommaren så man slipper måla dem varje dag, plus att man kan bada utan att färgen på ögonbrynen försvinner.
 
6. Använd BB-/CC-cream istället för foundations. Det är inte lika tungt, det täpper inte till porerna lika mycket och det ser mycket mer naturligt ut vilket jag tycker är snyggast på sommaren.
 
7. Våga använda shimmriga puderprodukter i ansiktet när du vill snygga till dig lite extra så man behåller sin pigga sommarlyster. Jag kommer satsa på en varm shrimmrig bronzer, rouge med guldshimmer och en riktigt fin highlighter. Lyster är så fint på sommaren!
 
8. Saltvattensspray i håret är en solklar favorit på sommaren om man inte är utomlands och får det automatiskt från havet. Jag gillar verkligen den lite rufsigare beach-looken på sommaren.
 
 
16
Anna Pettersson

otroligt bra tips :)

Johanna Davidsson

Tack för tipsen!

matilda ♥

Riktigt bra tips! (:

angelicasvarld.blogg.se

Super tips!! Men som du säger - skrubb och återfuktning under sommaren är AochO då får man en sååå fin bränna som håller

Emilia

Vilka bra tips! :)

Jennifer D

Mycket bra tips :)

Anna [foto]

Bra tips!!

Robex Lundgren

fint

Louise

Tack för tips! Så himla bra att tänka på under sommaren! :)

Svar: Tack så mycket! :)
Emma´s Closet

Linnea

Så fin du är i håret, färgar du det? :)

Svar: Tack så mycket! Jag lade i en toning innan jul så det här är i princip min egen hårfärg som jag har nu! :)
Emma´s Closet

Elaine - en hopplös fotograf

Jättebra tips! :) Btw, vilken fin färg du har på håret! Superhärlig :)

Svar: Åh tack så mycket! :)
Emma´s Closet

Jasmine

Vilka bra tips :)

Benington.se

Bra tips! :) Hoppas sommaren kommer igång på riktigt snart också!

Svar: Tack! Ja det hoppas jag också! :)
Emma´s Closet

Sofia

Så himla bra tips!

Svar: Tack så mycket! :)
Emma´s Closet

Anonym

Bra tips!

Svar: Tack! :)
Emma´s Closet

Jess

Riktigt bra tips :)

Svar: tack! :)
Emma´s Closet