Let´ s talk about health



Med mindre än bara några veckor kvar till min resa med Marcus så är det verkligen på tiden att börja leva en hälsosam livsstil. Jag har sagt det hur många gånger som helst, jag blir skit taggad och efter ett par veckor tappar jag motivationen helt. Typical me. Jag är helt enkelt en riktig sucker för sötsaker. Det är svårt att hitta någon slags balans tycker jag. Jag är helt på och äter bara super nyttigt och tränar mycket och då kommer det inte på frågan om att stoppa i sig några onyttigheter, eller så äter jag bara som jag vill och skiter i träningen för det är ju ändå ingen idé om jag ändå äter "ohälsosamt". Förstår ni hur jag menar? Vissa kanske känner igen sig? Hur som helst. Eftersom att en vecka på Kos bara ligger och väntar runt hörnet så vill jag åtminstone slimma till kroppen lite. Just nu fokuserar jag främst på att äta sunt men ändå gott och då gillar jag speciellt smoothies på mornarna. Träningen försöker jag oftast lägga in efter jobbet eftersom gymmet ligger brevid där jag jobbar. Sedan är det inte lika mycket folk på gymmet vid den tiden plus att det är svalare. Jag känner mig nöjd med tre pass i veckan men försöker gärna lägga in promenader och fler pass också. Dessutom är det ju mycket lättare att hålla en sund livsstil på sommaren också, håller ni inte med mig? Jag menar, det är fräscht med sallader och frukt eftersom man inte vill ha tunga varma maträtter på sommaren. Åtminstone inte jag. Och så är det himla härligt med en promenad i kvällssolen en varm julikväll istället för en mörk trist eftermiddag i februari.

Förresten, hur snygg är inte min nya shaker? Det var verkligen på tiden att jag köpte någon form av shaker eller flaska som jag alltid kan ha vatten i under dagarna och på mornarna vill jag kunna ta med mig min morgonsmoothie om jag ska någonstans, och därför kändes en stor shaker som det självklara valet.

 
2
Junitjej

Jättefin shaker! Jag behöver ändra min livsstil. Äter just nu för mycket sött.

Svar: Det är verkligen så svårt att hålla sig borta från alla sötsaker! 👅
Emma´s Closet

Bella

Kul att se att du tycker om jobbets wraps ;) hehe