Chiapudding & Magazines


Godmorgon babes! 

Jag har ju tipsat om chiapudding förut och ni som testat det vet att man måste "lära" sig gilla det eftersom det är en speciell konsistens och smak på det. Nu har jag kommit på hur jag vill ha min chiapudding för idag blev den verkligen så god! Jag har aldrig riktigt älskat chiapudding och har hellre ätit något annat till frukost. Idag testade jag att mixa havremjölk med chiafrön för jag har hört att man ska krossa chiafröna innan man äter dem. Sedan ställde jag in den i kylen i en kvart istället för att låta dem stå under natten. Toppade med lite mango och bon apetit. Det vart verkligen gott och jag slukade puddingen i ett nafs. Nu ska jag bara bläddra klart i det senaste nummret av STYLEBY innan jag ska börja göra mig i ordning för lite jobb. Ikväll får ni nya outfitbilder!

Talk soon,

 
1
Anonym

Kan du lägga upp ditt recept på din pudding?, är nyfiken på att testa de ;)

Svar: Jag har inga exakta mått då jag gick mest på känsla men typ 3-4 dl havremjölk och ca 3 msk chiafrön, sedan mixade jag det i en mixer tills fröna var krossade. In i kylen i 15-20 min, rör runt, toppa med mango och bon apetit ;)
Emma´s Closet