Todays to do

 
Idag ska jag vara glad. Eller jag är glad! Det är viktigt att kunna låta sig vara glad, oavsett vad man gått eller går igenom. Jag har verkligen börjat bli gladare. Jag umgås med vänner jag verkligen vill vara runt, jag och Marcus är inne i världens bästa period och jag är så himla kär. Jag mår bra. Det är svårt att vara glad när man egentligen är ledsen. Men man ska inte låtsas vara glad och inbilla sig att man mår bra när man egentligen inte gör det. Jag tror det är viktigt att bena ut vad det är som verkligen får en att må dåligt och ta tag i det. Det löser sig inte själv. Visst kan det vara otroligt jobbigt men jag tror det är det enda sättet för att kunna börja må bra igen. Att ta hand om sig själv är verkligen viktigt och (nu kommer det här låt så klyschigt) men man bör ta vara på sitt liv. Göra sådant som gör en glad, äta det som är gott, umgås med de människor som får en att må bra. Man väljer sin egna väg. Man kan faktiskt välja att må bra. Nu har jag istället för att hålla alla känslor inom mig börja få upplopp för dem. Det kommer som ett litet utbrott, antingen i tårar eller hårda ord. Det varar inte särskilt länge eftersom jag aldrig vart speciellt långsint. Men efteråt mår jag så sjukt mycket bättre efteråt. Det hjälper mig att få dessa upplopp och det är viktigt att ha någon att vända sig till. Någon att kunna reagera på, för mig. Marcus är min pelare. Han har fått tagit så mycket från mig men jag tycker jag är bra på att säga förlåt efteråt. Man behöver göra plats i sitt "rum" med känslor. Tömma det på alla dåliga och negativa känslor som får en att inte må bra. Så att man sedan kan fylla det med allt som får en att bra!
 
Våga må bra. Livet blir så mycket mer värt att leva ♥
1
Fanny

Så sant! :)